Blog belongs to. .

Tuesday, September 15, 2009

03 - 14

MASSS image dumpage




Thursday, September 03, 2009

DUAL skratches!

two skratches today!!

one that was long overdue. . .



. . . and the other as result of convo w/ Kwibi.


Random for the win!

Saturday, August 29, 2009

Friday, August 28, 2009

Thursday, August 27, 2009

Today's Skratch + Cards??

another day, another skratch, another shirt.

this time of RandomVeus' BEANZ



Shirt AVAILABLE HERE!

+

here are some Sharpie/Ballpoint pieces I did as freebies for some prints I was selling via DA.

Wednesday, August 26, 2009

Monday, August 24, 2009

Skratch of today

the beginning of the shirt designs.
here's a crossover of the themes
shirtdesignsXduckbilled


the shirt is available here!

Sunday, August 23, 2009

Today's Skratch


today's skratch

Saturday, August 22, 2009

the skratching continues

and it's the duck-billed Samurai out to cut ya!
that's one blade you can't dodge or duck from.

Friday, August 21, 2009

Chamba's 21AUG09 skratch

Keepin up with the duck-billed theme.

trying my hand @ emulating the watercolour look Digitally (still lots to learn)

-tools-
PSCS3/Intuos2

time: (coz they're all doing it now)
1hour 17minutes

from the skratches

So me a few lads have started a daily blog of sorts called Skratchwork
A daily sketchblog of oodles of doodles and scribblings etc.

here's my one for 20AUG09

Friday, June 26, 2009

Daily updates my arse!

So don't excuse me for neglecting my blog, AGAIN.
work's been realllly busy, and no outside art has been produced, but does that excuse me from not even dropping a line in the blog? Nope. No excuse.

anyway along w/ pagework, I've also been compiling up work from distant past and those of that quite recent for the Book I'll be putting out (hopefully) in time for Otakon next month.
It'll be 52 pages, 7 x 10 full colour SC of original works (no fan art)

A majority of the book are pieces that can already been seen on my DA site, but there's also something (which takes up like half the book) that isn't uploaded online at all.
So anyway here's the Cover.

Thursday, June 11, 2009

Where the heck have I been?

So yeah, I've been absent for about 3weeks or so?
what the heck happened to that whole 'daily post' thing i was supposed to do.
So yeah, to make it short, my Comp died, and now I have a new comp.
pretty much it.

What fails heavier than that is that due to my computer absence, my art-schedule's now been pushed back. So pushed back that all my plans for the upcoming cons have now been put on hold.
(that and I really didn't draw at all during that absence)

here's a list of things I had planned to get done before the Comp-death:
work on #08 (lines and colours)
Colour up pages for the 24page RandomVeus character artbook
Draw/Colour Otakon Prints (DBZ/One Piece/TTGL/Pokemon)

Post-Comp-death things that are done/has to be done
work on #08 (lines and colours)
Draw/Colour Otakon Prints (DBZ/TTGL/Pokemon)
(One Piece being a group shot hadta be cut off the list due to time constraints)

So yeah, looking at the list now you'll notice that the RandomVeus character artbook and the One Piece print hadta be cut off the list. Unfortunate, but something had to be cut, and we know there's no chance that #08 will be (since that's Top Priority) so yeah, it had to be the artbook. shame.

Tuesday, May 19, 2009

and today. .

was a day primarily spent @ the city visiting anime/comic shops.
good day
aint been to the city in a while.
things i purchased today:
Freakazoid Season 2 dvd
Scott Pilgrim vol.5
Kamichu

I would've gotten the digitally remastered and uncut DBZ vol.6, but JB surprisingly didn't have it.
shame on them.

i also managed to do two small little pen drawings whilst on the train. briefly
will scan tomorrow if i can be bothered.

sorry for the no art today.

Monday, May 18, 2009

Old stuff. . .

So i didn't get a chance to draw today.
well, actually I did draw something, but did not get a chance to scan it yet.
anyway i shall be getting a new comp within the next week or two. My current comp really niggles me to no end. so yeah, new comp shall be nice.

anyway this is a section of a commission I did last year (December 12, 2008) of Yoko and Nia from Tengen Toppa Gurren Lagann (one of my fave anime series).


Sorry for the no new art today, but hopefully this shall suffice.

Sunday, May 17, 2009

did I forget to post those few hours ago?

shame on me!!!
i was so knackered that i am a few hours late!
anyway here's the linearts of the scrapped DBZ lines (both).




the 3rd attempt was the most natural feeling, the quickest to draw, and the final product (obviously not shown here)

Saturday, May 16, 2009

ohhhyeahhhhhh

SOOOOO the drawing bug bit today (wooot!)

so I started drawing up the pieces for the RandomVeus character character Mini-artbook I'll be creating for this year's cons (Otakon?/ChicagoCon)
it's basically gonna be primarily a single character 2 page spread between a 6x6 dimensioned book.

yup

here's the 1st 6 character in preview form.

Apart from this, I also got some layouts and stuff done for work.

Friday, May 15, 2009

No ART Today

So not only did i fail and not get any personal art done today(i did manage to do a few layouts for #11 cover), but It also seems that my comp has some sort of Virus or something. Annoying little sh!t's causing IE popups.

heck I don't even use IE, so WTF?!

lame..

i tell ya , those darned pop-ups killed the vibe for any drawing i had planned for the day.

sorry for the no arts.

Thursday, May 14, 2009

yep, you guessed it


Another explosion.
last one for now, I promise!

this one's an underwater explosion, from above water. mmhmmm


ALSO if you haven't noticed, I actually drew (yep I drew today, feels good drawing again) the banner to this now-not-so-neglected blog, WOOT.

On other news, I think my net's gonna be capped within the next few days.
Totally weak!

Whatever I guess.
also I hope to draw tomorrow!

Wednesday, May 13, 2009

BOOOOOOMtoo

another 'splosion?

as fun as they're to create, they're painstakingly long to do.




also: drawing after 2weeks+ of no real drawing makes the hand stupidly rusty.
heavy fail type art.

Tuesday, May 12, 2009

kaBOOOOM


Just an explosion from a page off of #07
SNEAK PEAK!! check out the censored out characters too! (all mosaic like)


on a side note: Guile's got no eyebrows.

Monday, May 11, 2009

10th of May. . .

Although technically the 11th as I'm typing this.
So No 'personal' arting was done today.
for shame on me.
Although not too bad seeing as I didn't state I'd be drawing daily, but posting on the blog daily.
HAH

So today was Mother's Day. Had lunch at my Brother & Sister-in-law's joint. Great lunch!
Got me mum some perfume (her choice) All good.

But anyway as stated no personal arting done, Just a mere continuation of Pagework for SFIITubro #7. Currently in the colour stages. (Colour Flatting is LAME)

Am constantly distracted tho, with DA, chatting on IM's, Ebay and watching movies.
What's worse is that If i weren't so easily distracted I probably would've finished this page already and sketched something out. but NoOoO.. . I had to be so easily distracted.
Tis a curse I reckon.

So anyway, I'm pretty much gonna treat this previously neglected Blog as a DAILY update on the going's on. With some art (if i do anything up on that day) or whatever really (pretty much rants of the day and what nots).

so yeah, No art today.
We'll see how tomorrow goes.

*back to colouring this background I go*

Saturday, May 09, 2009

it's been more than a fortnight. .

. . . since i picked up a pencil to draw/sketch anything.
I feel the rust tween my fingers.
it's annoying.

and yeah, I constantly neglect this blog, for shame!

from this day on, i shall update this blog atleast once a week with art.
But update it DAILY with rants and the like.
anyway here's sumfin i drew yesterday.
4H pencil + Black ballpoint.


Now back to this pagework.
My schedule is LAME!!

Wednesday, February 25, 2009

Mass february post

the sketches I've drawn so far for the February draw a day.

here we go!

2-4

5-7

8 - 10

11-13

14-16

17-19

20-22

23 & 24


that's it.